Coca-Cola’dan Trump formüllü yeni ürün: Tarih verildi

Coca-Cola, Yeni Bir Ürünle ABD Pazarında Yerini Alıyor

Coca-Cola, yüksek fruktozlu mısır şurubu yerine kamış şekeri kullanılan yeni bir Cola ürününü bu sonbaharda ABD’de satışa sunacağını duyurdu. Bu karar, eski Başkan Donald Trump’ın kamış şekeri kullanımı çağrısının ardından geldi.

Trump, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Coca-Cola’nın bu isteği olumlu karşıladığını belirtti.

Şirketin mali raporunda, yeni ürünün “devam eden ürün yenilikleri stratejisinin bir parçası” olduğu vurgulandı. Yeni formül, şirketin ana ürün yelpazesine alternatif olarak sunulacak.

KLASİK TARİFESİ SABİT

Yeni Cola, sadece kamış şekeri içeren farklı bir varyant olarak tüketicilerle buluşacak. Şirketin klasik Coca-Cola tarifesi ise değişmeyecek; yani ABD’de mevcut Cola’larda yüksek fruktozlu mısır şurubu kullanılmaya devam edecek.

Bu adım, Meksika’da satılan ve kamış şekeriyle üretilen Coca-Cola’lar gibi daha doğal tatlandırıcıya yönelimin bir göstergesi olarak yorumlanıyor.

UZUN SÜREDİR KAMPANYA SÜRÜYORDU

ABD’de uzun süredir yüksek fruktozlu mısır şurubuna karşı ciddi bir kampanya yürütülüyordu. Özellikle eski Sağlık Bakanı adayı Robert F. Kennedy Jr., bu bileşenin obezite ve diyabet üzerindeki olumsuz etkilerini vurguluyor.

Kennedy, daha önce bir podcast yayınında, “Yüksek fruktozlu mısır şurubu tam anlamıyla kilo ve hastalık üretme formülüdür” demişti.

UZMANLAR DİKKAT ÇEKİYOR: “ŞEKERİN TÜRÜNDE DEĞİL, MİKTARINDA SORUN VAR”

Beslenme uzmanları, tatlandırıcının türünün değişmesine rağmen, gazlı içeceklerin sağlık için olumsuz sonuçlar doğurabileceğini belirtiyor. Gazete Oksijen‘de yer alan habere göre Center for Science in the Public Interest’ten Eva Greenthal, “Şekerin kaynağı ne olursa olsun fazla tüketiminin sağlığa zararlı olduğunu” vurgulayarak uyarıda bulundu.

Uzmanlar, sadece şeker türünü değiştirmek yerine, toplam şeker miktarının azaltılması gerektiğine dikkat çekiyor.

PEPSICO TARAFINDA BİR DEĞİŞİKLİK YOK

Rakip marka PepsiCo şimdilik köklü bir formül değişikliği yapmayı düşünmüyor. Ancak şirketin prebiyotik içecekleri ve Poppi markasını bünyesine katmasıyla, kamış şekeri içeren ürünleri piyasaya sürüyor.

PepsiCo CEO’su Ramon Laguarta, yaptığı açıklamada, “ABD’de şeker fiyatı diğer bölgelere göre oldukça yüksek. Tarım politikaları üzerinden şeker üretim maliyetlerinin gözden geçirilmesi gerektiğini” belirtti.

Related Posts

ABD o ülkeyle anlaştı: Gram altın rekor kırdı!

23 Temmuz 2025 Çarşamba altın fiyatları belli oldu. Yurttaşlar altının ne kadar olduğunu merak etti. Peki, gram, çeyrek, Cumhuriyet altını bugün ne kadar oldu? İşte 23 Temmuz 2025 Çarşamba altın fiyatları…

Vodafone Business ile Hızlı Servis Markalarına Dijital Dönüşüm

Vodafone Business, PizzaLazza ve Saloon Burger’in dijitalleşme süreçlerine katkı sağladı.

MİA’dan DEAŞ Afrika Raporu

MİA, DEAŞ’ın Afrika’daki tehdidini analiz eden raporunda, çok boyutlu mücadele önerileri sundu.

Ehliyet sahipleri dikkat: Son yenileme tarihi belli oldu! Fiyatlar katlanacak…

Eski tip ehliyetler için yenileme süresi sona yaklaşıyor. Başvuru yapmayan sürücüler belgelerinin geçersiz olma riskiyle karşı karşıya kalacak. Ehliyet yenileme süreci ve gerekli adımlar merak konusu. Peki eski tip ehliyetler için son tarih ne zaman? Ehliyet yenileme işlemi nasıl yapılır ve hangi belgeler gerekiyor? Yeni tip sürücü belgesi başvuruları nereden yapılabilir? İşte tüm ayrıntılar…

Dev Türk şirketinden ‘kapatıyoruz’ açıklaması! Yüzlerce kişi işsiz kalacak

PANKOBİRLİK Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Erkoyuncu, yaptığı açıklamada Soma Termik Santrali’ni kapatacaklarını açıklayarak yüzlerce işçinin işsiz kalabileceğini söyledi. 2015 yılında Soma Termik Santrali’ni 685 milyon dolarlık bedelle satın alan …

Dünya otomotiv devi beklentileri karşılayamadı ve net zararını açıkladı

Otomotiv sektöründe Jeep, Fiat, Chrysler, Peugeot ve Dodge gibi markaların sahibi olan otomotiv üreticisi Stellantis, 2025’in ilk yarısında yeniden yapılanma adımları ve ABD’deki gümrük tarifeleri nedeniyle mali açıdan zor bir dönem geçirdi. Şirket …