Büyük kumar: Dizel motor seçeneği artık sunulmayacak

Yeni nesliyle yollara çıkmaya hazırlanan Citroën C5 Aircross, markanın en radikal kararlarından birine sahne oluyor: Dizel motor seçeneği artık sunulmayacak. 

Peugeot 3008 ve Opel Grandland gibi kuzenlerinin izinden giden bu karar, bir önceki nesilde satışların neredeyse yarısını dizel motorun oluşturduğu bir model için oldukça cesur bir adım. Bu durum, “Citroën, sadık dizel müşterilerini kaybetme riskini mi alıyor?” sorusunu akıllara getiriyor.

Rakamlar dizelin gücünü kanıtlıyor

Covid pandemisinden bu yana daralan otomobil pazarına rağmen C5 Aircross için dizel motor, geçtiğimiz aylara kadar önemini korudu. Örneğin Fransa’da, 2024’ün ilk yedi ayında satılan yaklaşık 11.800 adet C5 Aircross’un 4.800’den fazlasını dizel modeller oluşturdu. Bu rakam, dizel seçeneğinin basit bir anektoddan çok daha fazlası olduğunu ve hala önemli bir müşteri kitlesi tarafından tercih edildiğini açıkça gösteriyor.

Citroën’in kozu: Yeni hibrit sistem

Citroën’in bu radikal karardaki en büyük güvencesi ise yeni hibrit motor. Eski nesilde bulunmayan ve günümüz pazarında oldukça popüler olan bu kendi kendini şarj eden hibrit sistemin, dizelden doğacak boşluğu doldurması hedefleniyor. Ancak C segmenti SUV’lerde hibrit sistemlerin bazen dizel motora göre daha fazla yakıt tüketmesi ve daha yüksek satın alma maliyeti, bu hesabın ne kadar tutarlı olacağı konusunda şüpheler yaratıyor.

Yeni hibrit motor, dizelin yerini doldurabilecek mi?

En kritik endişelerden biri de performans. Yeni C5 Aircross’un selefine göre önemli ölçüde ağırlaşması bekleniyor. Bu durumda 145 beygir gücündeki yeni 1.2 litrelik hibrit motorun, özellikle yüklü durumlarda veya römork/karavan çekerken eski dizel motorun torkunu ve çekiş gücünü aratabileceği öngörülüyor. Bu durum, aracını ağır yükler için kullanan aileler için önemli bir dezavantaj olabilir.

Öte yandan, Citroën’in bu kararı almasında mevcut dizel motorun sorunlu geçmişi de etkili olmuş olabilir. Modelde kalan tek dizel seçenek olan 1.5 BlueHDI 130 beygirlik motor, dağıtım zincirinin uzaması gibi kronik sorunlarla biliniyordu. Modelin daha güçlü ve sevilen 2.0 HDI 180 beygirlik motoru ise regülasyonlar nedeniyle uzun zaman önce üretimden kalkmıştı.

Sonuç olarak yeni C5 Aircross, satışlarını büyük ölçüde yeni hibrit motora emanet edecek. Daha sonra seriye eklenecek olan şarj edilebilir hibrit (PHEV) ve tamamen elektrikli versiyonların ise satışlarda daha sınırlı bir paya sahip olması bekleniyor. Markanın bu büyük kumarının tutup tutmayacağını ve dizel tutkunlarının hibrit teknolojisine ikna olup olmayacağını zaman gösterecek.

Related Posts

Apple’ın en çok yüklenen beta sürümü iOS 26 oldu

Apple aldığı kararla iOS 26 ile hem ad değişikliğine hem de tasarım değişikliğine gitmişti.

Tarih verildi: Katlanabilir iPhone’a dair tüm bilinenler

JPMorgan’ın yatırımcılara gönderdiği bir piyasa notuna göre Apple, katlanabilir telefon modelini 2026’da görücüye çıkaracak.

WhatsApp’ta yeni dönem! Artık hepsi durumlarda görünecek

Meta, mesajlaşma uygulaması WhatsApp’ta reklam gösterimini başlatmak için ilk adımı attı. Beta kullanıcılarıyla test edilen yeni özellikle birlikte, WhatsApp’ın “Durum” bölümünde işletmelere ait sponsorlu içerikler de yer almaya başladı. Bu adımla …

Yapay zeka platformlarıyla kripto cüzdanlarını hedef alıyor

İsviçre merkezli siber güvenlik firması PRODAFT tarafından yapılan açıklamaya göre, finansal amaç güden tehdit aktörü EncryptHub, Web3 geliştiricilerini hedef alan yeni bir kampanya başlattı. LARVA-208 ya da Water Gamayun isimleriyle de bilinen bu …

Çin’den yeni model… Fiyatı 444 bin lira, 537 kilometre menzili var

Çinli SAIC tarafından satın alınan MG’nin yeni modelinin Ağustos ayında satışa çıkması bekleniyor.

Arch Linux kullanıcılarına önemli uyarı

Arch Linux’un kullanıcıya açık paket deposu AUR’da yayımlanan üç farklı yazılım paketinin kötü amaçlı yazılım barındırdığı ortaya çıktı. Topluluk tarafından hızla tespit edilen bu yazılımlar, Arch Linux geliştiricileri tarafından 18 Temmuz 2025’te …