Bankaya Dolandırıcılık Şikayeti: 93 Bin TL İade

Banka, Müşterinin Üzerinden Parasını Başka Hesaba Aktardı ve Tüketiciyi Mağdur Etti

Kayseri’de bir vatandaş, kendi onayını almadan banka tarafından parasının başka bir hesaba aktarıldığını ve ihtiyaç kredisi çekildiğini fark etti. Vatandaş, yaşadığı mağduriyet üzerine Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu ve heyet, bankanın kusurlu olduğunu belirterek, tüketiciye iadenin yapılmasına karar verdi.

Olay, Kayseri’deki bir vatandaşın, hesabından haberi olmadan dolandırıcılar tarafından 25 bin TL’nin başka bir hesaba aktarıldığını ve 48 bin TL ihtiyaç kredisi çekildiğini fark etmesiyle ortaya çıktı. Vatandaş, bankanın onay mesajı göndermediğini, uyarıda bulunmadığını ve itirazına rağmen hesaplarını bloke etmediğini belirtti. Mağduriyetinin giderilmesi için başka hesaba aktarılan parayla birlikte kredi çekilen tutarın ana faiziyle beraber banka tarafından geri iade edilmesini talep etti.

Tüketici Hakem Heyeti, konuyu incelemek üzere bir bilirkişi atayarak şikayeti detaylı bir şekilde değerlendirdi. Bilirkişi raporunda, hesapta yapılan işlemlerin hızının ve doğasının olağan dışı olduğu belirtildi. Heyet, tüketicinin 93 bin TL’lik zararının banka tarafından karşılanmasına karar verdi.

“Bankaların Sistemsel Güvenlik Önlemleri Yetersiz”

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, bankaların sistemsel güvenlik önlemlerinin yetersiz olduğunu belirterek, tüketicilerin yaşadığı mağduriyetlere dikkat çekti. Şahin, bankalarla ilgili son dönemde artan şikayetlerin önemli olduğunu vurgulayarak, tüketicilerin haklarını korumak için gerekli adımların atılması gerektiğini söyledi.

Olaylar sonucunda tüketicilerin maddi zarara uğramasının kabul edilemez olduğunu belirten Şahin, bankaların bu tür durumları önlemek ve müşterilerin güvenliğini sağlamak için daha fazla sorumluluk üstlenmesi gerektiğini ifade etti. Şahin, tüketicilerin bankaların kontrolsüz şekilde hareket etmesine karşı haklarını savunması gerektiğini ve tüketici haklarını korumak adına gerekli tüm yasal adımların atılması gerektiğini belirtti.

Olayın ortaya çıkmasının ardından banka, tüketicinin mağduriyetini gidermek ve güvenlik önlemlerini artırmak amacıyla gerekli adımları atmaya başladı. Tüketicilerin yaşadıkları benzeri durumlarla karşılaşmaması için banka, önlemleri sıkılaştırarak müşterilerinin güvenliğini ön planda tutacağını belirtti.

Related Posts

Mısır granitine damping önlemi

Mısır menşeli granit ithalatına yönelik dampinge karşı kesin önlem uygulanmasına karar verildi. Karar, resmi gazetede yayımlandı.

Araç Kiralamada Dolandırıcılığa Dikkat!

Avec Rent a Car Müdürü, yaz aylarında araç kiralarken dikkat edilmesi gerekenleri açıkladı.

İBB’den çocuklara müjde! Harekete geçildi, ücretsiz olacak

Metro İstanbul, Yuvamız İstanbul, Spor İstanbul, İSPARK, Tech İstanbul gibi iştiraklerin yanı sıra İBB’nin farklı birimleri tarafından yürütülen çok sayıda yaz programıyla 2025 yazı boyunca binlerce çocuğa eğitim, eğlence ve gelişim olanağı …

DİSK’ten ‘ara zam’ çağrısı: Asgari ücret 3 bin 500 lira eridi!

DİSK Genel İş Sendikası Artvin- Rize- Ardahan Şube Başkanı Selim Bilgin, açıklamalarda bulundu. Yaptığı değerlendirmede gelir adaletsizliğinin ve ekonomik krizin derinleştiğine dikkati çeken Bilgin, “84 milyon yurttaşın toplam geliri, sadece 61 bin …

Trump’ın Brezilya tarifesi kahveye hasret bırakacak

ABD Başkanı Donald Trump, tüm dünyayı tehdit ettiği ek gümrük vergisi tarifesini bu sefer de Brezilya için kullandı.

Yeni zorunluluk geliyor: POS cihazları değişiyor

POS ödemeleri bir süredir gündemdeydi. Özellikle muhalefet Irak başta olmak üzere yurt dışından ülkeye kayıt dışı para girişleri olduğunu ve bunun POS cihazları üzerinden yapıldığı konusunu gündeme getiriyordu. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), kayıt …