Çinli üreticiler bu yüzden araçlarına yüzme özelliği ekliyormuş

Son yıllarda birçok teknolojik alanda olduğu gibi otomotiv sektöründe de Çin’in piyasadaki büyük hareketliliği dikkat çekiyor. Ancak Çinli otomobil üreticilerinin diğer ülkelerden farklı olarak araçlarının “yüzme” özelliğine ekstra mesai ayırması, sektör ilgililerinin merak konularından biri olarak var oluyor…

Çin, coğrafi yapısı ve iklim değişikliğinin etkileri nedeniyle sık sık sel felaketleriyle karşı karşıya kalıyor. Şiddetli yağışlar, taşkınlar ve tayfunlar nedeniyle şehirler sular altında kalıyor, binlerce araç kullanılamaz hale geliyor.

DOĞAL AFETLER ARAÇLARA YÖN VERDİ

Örneğin, 2021’de Henan eyaletinin başkenti Zhengzhou’da sadece üç günde 617 mm yağmur yağdı. Bu miktar, bölgenin bir yıllık yağışına eşdeğerdi. Metro istasyonları sular altında kaldı, yollar dev göllere dönüştü ve binlerce araç sel sularına gömüldü.

Bu tür felaketler, Çinli otomobil üreticilerini su baskınlarına karşı dayanıklı araçlar geliştirmeye yönlendirdi. Özellikle elektrikli araçlar, geleneksel içten yanmalı motorlu araçlara kıyasla suya karşı daha dirençli olduğu için bu alanda öne çıkıyor.

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR SUDA NASIL HAREKET EDİYOR?

Elektrikli araçların batarya ve elektrik sistemleri kapalı ve yalıtımlı olduğu için suya karşı daha dayanıklı olabiliyor. Ancak bu dayanıklılığı aktif bir yüzme özelliğiyle birleştiren markalar da var.

Otomobil üreticileri bu teknolojiyi yalnızca güvenlik amacıyla değil, aynı zamanda pazarda farklılaşmak ve rekabette öne çıkmak için de kullanıyor.

Elektrikli araç pazarı giderek büyüyor ve Çin, 2023 itibarıyla dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi ve ihracatçısı konumuna geldi. Tesla, BYD, NIO, XPeng gibi markalar, küresel pazarda etkilerini artırmak için yenilikçi çözümler geliştiriyor.

TAMAMEN GÜVENLİ AMFİBİK ARAÇ HALA ZOR

Yüzdürme özelliği, tüketicilerin dikkatini çekmek ve araç güvenliğini öne çıkarmak için etkili bir strateji olarak görülüyor. Ancak mühendisler, tamamen güvenli bir amfibik araç üretmenin hâlâ zor olduğunu belirtiyor.

Şu anki modeller, acil durumlarda geçici bir çözüm sunuyor, ancak uzun süreli kullanım için yeterli kaldırma kuvvetine sahip değil. Çinli üreticiler, yüzme özelliğini daha da geliştirmek için hafif malzemeler, gelişmiş batarya yalıtımı ve su itici kaplamalar gibi teknolojiler üzerinde çalışıyor.

Related Posts

Saraçhane protestolarında 14 gencin tahliye talebine ret!

Saraçhane eylemleri sırasında ”Cumhurbaşkanına hakaret” suçlamasıyla tutuklanan 14 genç ve 2 tutuksuz hakkında iddianame hazırlandı. Gençlerin ilk İlk duruşması 30 Mayıs’ta Silivri’de görülecek. Tensip aşamasında hakim, gençlerin tahliye talebini reddederek, duruşmaya kadar tutukluluk hallerinin devamına karar verdi.

Finlandiya’da savaş uçağı yere çakıldı! Pilotun o hamlesi hayatını kurtardı

Finlandiya Hava Kuvvetlerine ait bir savaş uçağı, Rovaniemi kentindeki askeri bir alana düştü, öncesinde pilot kendini güvenli şekilde fırlattı. Finlandiya’nın YLE ajansının haberine göre, Finlandiya Hava Kuvvetlerinin sosyal medya platformu X’teki …

Ertuğrul Özkök: Duvardaki İmamoğlu mesajı 13 Avrupa şehrine yayıldı

Bugün hem AKP’nin hem Cumhur İttifakı’nın hem de Türkiye’nin menfaatine olan şey, İmamoğlu’nun bir an önce tutuksuz yargılanmasının sağlanmasıdır

Donald Trump kritik üç günü işaret etti: En önemli duyurulardan biri olacak

ABD Başkanı Donald Trump, 13 Mayıs’ta Orta Doğu turuna çıkacak. Söz konusu tur hakkında, Kanada Başbakanı Mark Canvey ile Oval Ofis’te yaptığı görüşmede bilgi verdi. TRUMP KRİTİK ÜÇ GÜNÜ İŞARET ETTİ Trump, açıklamasında, “Suudi Arabistan, Birleşik …

Balık avlamak isterken can verdi

Muğla’da elektrikle balık avlamak istediği esnada akıma kapılan 1 kişi yaşamını yitirdi.

Kazada yaralanan otobüs şoförü 55 günlük yaşam mücadelesini kaybetti

Bursa’da istinat duvarını aşıp, 10 metreden park halindeki otomobilin üstüne düşen özel halk otobüsünün sürücüsü, 55 gün sonra yaşamını yitirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir